گروه حوادث: ۳ برادر با تشکیل باندی دست به سرقت، باجگیری و کف‌زنی می‌زدند.

آنها گاهی اوقات خود را مأمور پلیس جا می‌زدند و دست به اخاذی می‌زدند و بعضی وقت‌ها مسافران را سوار ماشینشان می‌کردند و اقدام به زورگیری یا کف‌زنی می‌کردند.ساعت 18:30 نوزدهم مهرماه مأموران کلانتری بازار هنگام گشتزنی در خیابان مصطفی خمینی، متوجه شدند که سرنشینان یک پراید سفیدرنگ با تهدید چاقو قصد اخاذی از مرد جوانی را دارند. کارآگاهان خودرو را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند. شاکی که باورش نمی‌شد از دست دزدان نجات یافته، به مأموران گفت:

در حال بازگشت به خانه‌ام بودم که ناگهان 3سرنشین خودروی پراید سد راهم شدند. آنها بعد از توقف از ماشین پیاده شدند و خود را مأمور معرفی کردند. یکی از آنها وسایل مرا گشت و پول و گوشی موبایلم را برداشت که خوشبختانه همان لحظه مأموران گشت کلانتری رسیدند.

بعد از اظهارات این شخص، مأموران 3متهم را دستگیر کردند و در بازرسی از خودروی آنها موفق به کشف مقداری ارز خارجی و چندین گوشی موبایل شدند.متهمان بعد از دستگیری در اختیار مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند. در تحقیقات مشخص شد که آنها برادر هستند و به‌صورت سریالی و با شگردهای مختلف دست به زورگیری، ‌اخاذی، کف‌زنی در محدوده بازار، خیابان امیرکبیر، مولوی و... می‌زدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این سه‌برادر با پوشیدن لباس‌ نظامی و ترساندن طعمه هایشان از آنها اخاذی می‌کنند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان پرونده شدند. یکی از آنها بعد از حضور در اداره آگاهی و شناسایی متهمان گفت: در منطقه خلازیر به‌عنوان مسافر سوار یک پراید سفید رنگ با 3سرنشین شدم. در بین راه سرنشینان پراید خود را مأمور معرفی کردند و قصد داشتند با ترساندن من دست به اخاذی بزنند اما من مقاومت کردم تا اینکه ناگهان چاقویی زیر گلویم گذاشتند و با تهدید 6میلیون تومان پول و گوشی موبایلم را سرقت کردند.

بعد از دزدی هم مرا در خیابان رجایی از ماشین به بیرون پرتاب کردند. یکی دیگر از مالباخته‌ها زن جوانی بود که بعد از شناسایی 3برادر به مأموران گفت: در میدان مولوی منتظر ماشین بودم که ناگهان یک خودروی پراید سفید‌رنگ مقابلم توقف کرد. سپس 2نفر از ماشین پیاده شدند و به سمت من حمله کردند. آنها با تهدید چاقو دست به سرقت طلا و جواهراتم زدند و بعد از آن پا به فرار گذاشتند. سرهنگ داوودفرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، بااعلام این خبر گفت:

در تحقیقات مشخص شد که متهمان سابقه دار هستند و پیش از این به اتهام جرایم مختلف ازجمله سرقت به شیوه کف‌زنی و سرقت‌هایی تحت پوشش مأمور و جعل اسناد به زندان رفته‌اند. وی افزود: با توجه به اعتراف این سه‌برادر به ده‌ها فقره سرقت به شیوه‌های مختلف زورگیری، کف‌زنی و سرقت‌های تحت پوشش مأمور، قرار بازداشت از سوی قاضی پرونده صادر شده است و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند بنابراین از کسانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک خودروی پراید سفید رنگ مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پایگاه هفتم پلس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 240669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز